Sista födelsedagsfirandet denna månad!

Igår fyllde min äldsta syster Jennie år! Vi fick komma dit ikväll på mat och fika :)
Som vanligt supergott att både äta och dricka!
Många ljus på tårtan numer..;)
 
 
 
Dagen började med ett dåligt injektionsset. Jag vaknade med ett bs på 14, det var bra längesen så jag förstod att något var galet. Jag provade att ta 1 E och den läkte bra nog med insulin! Så det var bara till att byta innan frukost.
 
Sen har jag och Björn städat mest hela dagen. Jag skulle ha gjort allt detta förra helgen men kom inte längre än att byta gardiner, plocka undan saker, sortera och fixa. Jag hann aldrig till dammtorka, dammsuga och torka golvet delen. Så idag fixade vi det mesta. Gjorde rent duschen, badkaret och handfatet och dess avlopp ordentligt, fan vad vidrigt. Tur man inte behöver göra det varje dag!
Jag glömde helt bort att äta under dessa timmar och blev såklart låg. Käkade två mackor och vips hade jag sen ett bs på 13 när vi kom hem till Jennie.
 
Sen har jag inte tagit något mer bs under kvällen. Fattar inte varför jag har så svårt att ta ansvar och verkligen kolla bs under kalastillfällen? Det är ju då som det verkligen behövs för att kunna korrigera höga värden!
 
Jag har pumpat in lite insulin efter vad jag tror har behövts, så lite har jag ju gjort. Men jag blir alltid så här vid kalastillfällen. Jag kopplar bort diabetesen totalt. Trots att man får lite dåligt samvete för att man vet att man gör fel, så kan jag inte låta bli att njuta och för en gång skull känna mig lite som "alla andra". :)

 
Skrev ihop ett fint litet meddelande till vårt älskade födelsedagsbarn ;)
 
 
Förrutom pengarna hon önskat sig till just ett löpband, fick hon de två sista böckerna i en triologi som hon önskat sig + lite annat smått och gott!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0