Snart är det dags

Kom och tänka på att jag snart måste lämna tillbaka lånepumpen till sjukhuset. På måndag är det dags!
Det känns ganska tungt. Nu har jag vant mig vid den och man får verkligen sitt bs svart på vitt. Jag hoppas att min sköterska kan hjälpa mig att få en pump med cgm mätning! :)
Inte nog med att den underlättar massor för mig i min vardag! Den skulle även vara till stor hjälp vid exempelvis träning/(och i viss mån även promenader) som i dagsläget inte fungerar alls för mig, jag har alltid dåligt bs och mår dåligt av omställningarna i kroppen. Tänk om jag får ha cgm mätning och kan se hur bs ändrar sig före, under och efter träningspassen. Det skulle öka min förståelse och kunskap om min egen kropp.
 
Och tänk bara vilken trygghet det har varit de gånger jag har druckit alkohol! :) Då har jag haft kontroll över bs hela tiden och korrigerat då jag märker det börjar stiga allt för mycket. Samt snabbt kunnat avläsa under natten då jag vaknat till och se via pilarna om det är stabilt eller är på väg upp eller ner.
 
Åh jag vill, jag vill, jag vill ha en pump med cgm mätning! :)
 
 


Kommentarer
Gisse

Håller tummarna för att du får en pump med denna funktion!! :) Hoppas du har lärt dig hur du fungerar så det kanske lättare ligger stabilt nu efter att du lämnat tillbaka den iaf! Så nåt gott kommer ur det i längden också! :) Och hoppas att jag i framtiden också får det så jag kan ha fler möjligheter med nitt liv tex barnmorska... Pusss!

2013-01-07 @ 23:08:50
URL: http://Www.giselasdiabetes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0