Tredje gången gillt, eller?

Jag har haft väldiga problem med nålbyte idag!
Den som jag har haft några dagar började göra ont och jag såg att det kom lite blod vid injektionsstället. Det var bara att byta. Satte den nya nålen på vänstra höften imorse, låg på 9 i bs innan bytet och pumpade in 4 E till frukosten. En timme senare hade jag 18 ?! Då fatta man ju att det var nått galet. Skulle byta nål igen men insåg att jag inte hade några fler med mig till Karin där jag sov inatt. Crap!
Men jag hade inte tagit bort det gamla injektionsstället än så jag kopplade tillbaka till den för stunden och pumpade inte några E som gjorde sjukt ont! Dock gjorde det verkan och bs sjönk med en himla fart ner till ca 9.
När jag kom hem gjorde jag ett nytt försök, på vänster höft igen. Låg på 9 innan och efter en timme hade det ökat till 16?! Suck!
Bytte nål IGEN.
Nu sitter den på magen och jag har inte märkt av att bs har gått ner än.. Varför?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0