En liten sak som underlättar enormt!

Livet med CGM, ja det blir faktiskt lite lättare!
 
Trots att den tar stor plats på min mage och lämnar "fina" märken efter solen, så kan jag inte annat än känna mig lycklig! Åh vad jag vill ha en sån här hemma, att kunna koppla på mig den när jag känner att min diabetes och jag inte kommer överrens... Men eftersom det är en kostnadsfråga och jag känner att jag inte har råd med detta nu, så får det vänta helt enkelt. Hoppas att det kan ingå i det kostnadsfria sortimentet så småningom :)
 
Dock blir jag lat när jag har cgm och glömmer ta med min bsmätare när jag åker bort. Igår var det dags för mig att byta plats på cgm:en, jag gjorde det hemma på morgonen och efter det packade jag väskan och åkte hem till mamma och pappa som bor en bit härifrån.
När jag väl är där larmar pumpen om att jag måste ta två bsvärden och lägga in dem i pumpen så att cgm:en har något att kallibrera mot. Ehhhh.... Inte så lätt när mätaren ligger hemma!
Förstår inte varför jag inte har en mätare hos mina föräldrar? Måste åtgärdas!
 
Jag hade alltså ingen koll på vad bs var under hela dagen och större delen av kvällen. Fy vad jag känner efter om jag mår dåligt, har höt/låg bs, funderar över om stickningarna i benen/händerna beror på dåliga värden eller om jag bara har drukigt eller ätit för dåligt, mm.
Visst jag hade kunnat åka hem och hämtat mätaren, men nej. Jag ville inte slösa bort mer soltid av min lediga dag! Jag har trots allt klarat mig utan att ta prov under en hel dag flera gånger tidigare.
 
CGM och injektionsset till pump lämnar sina spår efter en dag i solen. Trots att jag typ aldrig blir brun så ser man ju en liiiiiten färgskillnad, skrattretande liten ;)
 
 

 
 
Älskar dagarna i solen! Jag hittade dessutom en väldigt bra plats att lösa korsord på ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0