Semesterhjärna?

Klev upp sjukt tidigt imorse för att hinna till sjukhuset i tid. Jag trodde att jag var sjukt sen när jag kastade mig i bilen 07.20, men jag lyckades komma fram 30 minuter för tidigt trots rätt hastighet..?!
 
Väl framme så hittade inte sköterskan mig i datorn så jag knackade på hos min sköterska och frågade om inte jag hade tid hos henne nu. Hon kollade i sin almanacka (vilket jag också borde ha gjort) och sa att det var först på torsdag... Fail!
Det kändes ju inge vidare eftersom jag åker ca 6 mil enkel resa för att ta mig till sjukhuset.
 
Min sköterska hade bråttom till ett möte så jag lämnade i alla fall CGM-mätaren hos henne och vi bokade om torsdagens träff till en telefontid så att jag skulle slippa åka dit igen. Hon skulle lägga in mätarens svar i datorn samt maila dem till mig så att vi skulle kunna kolla igenom dem tillsammans fast på varsit håll. Jag hann med att ta ett Hba1c också, bara för att kolla att det inte hade stigit eftersom jag var orolig för det.
För tre veckor sen låg det på 58, nu låg det på 57! Kul! :) Förstår ni att jag älskar CGM och vad den gör med min kropp?! Min sköterska sa att jag egentligen borde ha lånat den bra mycket längre eftersom jag trivs så bra med den och att den ge mig lugnet jag saknar. Min diabetes stressar mig, det är jobbigt att inte ha kontrollen.
 
 
Jag skyndade mig iväg och åkte till min syster som bor några km från sjukhuset, på vägen ringde min sköterska och sa att hon "troligtvis drabbats av" semesterhjärna då hon totalt glömde bort att tömma min insulinpump på värden! ;) De måste man föra över samtidigt som cgm för att kunna lägga dem paralellt i programmen och analysera vad som gått bra/dåligt. Hon sa att patienten hon skulle ha mellan 11-12 ringde och avbokade tiden, jag fick den om jag ville. Självklart sa jag! För om inte mina pumpvärden kom in i datorn innan torsdag så var det ju ingen mening med telefontiden.

Vid 11 träffades vi igen och gick egenom alltsammans. Av ca 3000 blodsockervärden på tre veckor var det över 2000 som låg mellan 4-10! Jag fick beröm som jag verkligen tog åt mig av. Älskart!
Vi ändrade ytterligare i min basaldos och hoppas nu på att mitt bs ska ligga mer stabilt. Sen gick vi igenom kolhydratsräkning och la in massor av info mm i pumpen som ska hjälpa mig med uträkning av insulindos till det jag äter. Vi ska höras av snart igen och checka läget. Hoppas på att det blir bra!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Gisela

Vad härligt att du trivs så bra med cgm och roligt att du sänkt HbA1c! :)

2013-07-18 @ 04:33:42
URL: http://giselasdiabetes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0