Alkohol

Det är svårt att veta hur mycket insulin man ska ta när man dricker alkohol. Jag försöker inte ens räkna ut mängden genom att kolla hur mycket socker allt innehåller, utan höftar litegrann och försöker ta blodsocker lite då och då bara för att ha lite koll på om det sticker iväg åt något håll. Sen är jag noga med att äta ordentligt före, medans och efter alkoholintaget. Jag mår så mycket bättre när jag ser till att få i mig något ätbart och bs håller sig mer stabilt.
 
Igår började vi ju att dricka redan vid 7 på morgonen, de andra (förrutom jag och Ida) tog en shot och sen öl och cider, jag tog också en cider men är glad att jag hoppade över shoten. Jag tänkte att det ändå är en viss skillnad på dem och dess verkan, speciellt eftersom man inte har hunnit äta så mycket innan och då har ju spriten en kraftigare verkan.
 
Först tänkte jag strunta i att dricka tillsammans med de andra eftersom de skulle starta så tidigt. Jag hade nog tänkt att ta första cidern på båten (inte för att kl 10 är så himla sent... ) men då skulle ändå frukosten ha fått sjunka ner lite i magen innan alkoholen gjorde sitt. Men sen så kom det trotsig i mig fram och jag tänkte att nej, bara för att jag har diabetes ska inte jag behöva avstå denna grej tillsammans med mina kompisar. Kanske låter dumt, men jag ångrar mig inte. Jag mådde bra och bs var inom en rimlig gräns hela tiden. Jag kände mig som mest påverkad runt 14 tiden då jag druckit den ena cidern och drinken efter den andra, utan det minsta avbrott. Jag tänkte att jag skulle ha handlat en del roliga grejer från Taxfreen men när jag väl kom ut därifrån så hade jag bara en toblerone med mig! :P Haha, jag kunde då inte fokusera på vad jag skulle ha, dessutom hade vi bara 10 minuter på oss från det att vi gick in där eftersom vi skulle lägga till och gå av.
 
Men men, jag hade kul och jag får väl åka fler gången och handla det jag skulle ha :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0