Avslutning och sommarfest

I onsdags var det skolavslutning på jobbet. Vi tackade av våra femmor som ska vidare till andra skolor till hösten och de fick en fantastisk dag med sol och värme! :) Tur att de slapp regnrusket som har varit både idag och igår, för oss personal som fortfarande jobbar har det passat alldeles utmärkt att vi har fyllt dessa dagar med planering!
Med femmorna var det även dags för "min" elev som jag jobbat med i 4 år, att sluta och börja på en annan skola. Det kändes lite vemodigt men samtidigt skönt. I höst börjar jag om på ny kula med nya arbetsuppgifter och utmaningar :)
 
 
 
 
 
 
Igår hade vi även vår sommarfest på kvällen med jobbet! :) VI blev bjudna på tvårättersmiddag på Hamnpaviljongen och sen drog jag och några kollegor vidare för ytterligare en drink på Katalin.
Jag drack två öl och en cider där vi åt mat och sen en drink på Katalin. Mitt bs låg på 9 innan maten och 8 när jag kom hem 6 timmar senare! :) Däremellan mätte jag bara bs upp till 10! Sjukt nöjd!
Natten och dagen idag har bjudit på bs mellan 4-9, lika nöjd med dessa siffror :)
 
Däremot var jag lite smått less på att vara glutenintollerant igår! Det var två kollegor som stod för fikat under planeringsdagen och de hade inte ordnat något glutenfritt eftersom de hade glömt bort mig. Nej, det kändes verkligen inte kul och man blir faktiskt lite ledsen när alla andra sitter och fikar från en stor fikabuffé medans jag åt en banan till kaffet?!

Sen på Hamnpaviljongen fick jag in Entrecot med pommes och bea som jag började äta av. Efter en stund kommer servitören och frågar vem av oss som är gluten. Då visar det sig att mina pommes (som jag hade ätit av) inte var glutenfria! Han erbjöd sig att ersätta den med en tomatsallad men jag ville faktiskt ha kolhydrater i maten eftersom jag skulle dricka alkohol under kvällen. efter en stund kom det ut ugnsstekt potatis, tack och lov.
Sen var det det här med ölen. Jag frågade servitrisen om de hade Corona eftersom de är klassade som typ glutenfria, men det fanns tyvärr inte. Då frågade jag om de hade någon annan öl som är glutenfri och då nämnde hon en sort som ska vara likvärdig med Corona. Jag tackade ja och tog emot. När jag ville beställa in en till likadan så frågade hon vad jag var allergisk mot nu igen, när jag sa gluten spärrade hon upp ögonen och sa att hon inte alls var säker på att den var glutenfri. Jag frågade varför hon serverade den första ölen när jag frågade om den var glutenfri eller likvärdig Coronan, då svarade hon att hon tänkte den var likvärdig i smaken.
 
Men åh.
 
Jag tog den andra ölen också, det var ju liksom ändå försent. Så ja, lite ont i magen hade jag igår och inatt, hoppas tarmen återställer sig så att jag kan ta upp näringen i maten igen!


Kommentarer
Gisse

Men jesus! Jag som precis upplevt två fantastiska resturangbesök med min gluten! Synd att inte alla fattat hur vanligt det är :/ Men hoppas att du hade en brakväll med sällskapet iaf! :)

2013-06-19 @ 19:39:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0