Midsommar 2013

Igår ringde klockan redan klockan 05.30! Vi skulle med 6.50 bussen till Uppsala för att sedan ta 8 bussen mot Grisslehamn och därefter 10 färjan till Ekerö! :) Vi åkte tillsammans med Anna och Adde, Ida och Joakim.
Vi hade dock ingen vidare tur med bussen från Månkarbo, den kom aldrig.Vi försökte få tag på en taxi och andra vänner som ev skulle kunna skjutsa in oss till stan, men ingen svarade i telefon så tidigt på morgonen och taxifirman i Tierp öppnade inte förens kl 8. Det slutade med att Ida fick köra oss till stan, eftersom grabbarna och Anna redan tagit en varsin shot innan vi gick mot bussen så kunde ingen av dem köra.
 
Väl på båten tog vi oss till soldäck där vi satt hela resan. Det var klarblå himmel och soool! :) Dock var det lite kallt att sitta där uppe de två första timmarna eftersom det blåste lite, men sen var det hur skönt som helst!
Den här gången hade jag smort in mig med solskyddsfaktor 30 eftersom jag kommer ihåg hur jag såg ut efter förra midsommaren vi åkte, då var jag röd som en kräfta och det sved som sjutton. ;) Igår brände jag mig inte alls till skillnad från de andra!
På båten flödade drinkarna och ölen och vi käkade räkmackor. De hade till och med glutenfritt alternativ, hur gott som helst! :) Det var massor med folk och det spelades musik på däck, precis som det ska va!
 
 
 
Efter båtturen firade vi vidare hemma hos mig och Björn, då kom ytterligare två kompispar med deras familjer. Vi grillade, åt efterrätt, spelade kubb mm. Trevligt :) Däremot blev det folktomt runt 23 eftersom barnen skulle hem och sova, Anna skulle upp och jobba tidigt idag och några andra skulle vidare på andra aktiviteter idag.
Men det var trevligt, och ska jag vara ärlig var det rätt skönt att krypa ner i sängen innan 00 eftersom man hade varit vaken så länge :)

 
 
 
Blodsockret under hela dagen pendlade mellan 7-15. Helt okej för att vara midsommar och ha intagit alkohol från kl 7 på morgonen! Jag är helt klart nöjd. När jag skulle sova låg jag på 8 i bs. Jag åt en smörgås och sänkte basaldosen med 30% i 5 timmar, eftersom jag var rädd att det skulle sjunka för mycket i sömnen. Dessutom sov jag i gästrummet eftersom det inte gick att somna bredvid Björn som snarkade som en tok, och därför var jag rädd att Björn inte skulle vakna och höra mig utifall jag skulle få ett blodsockerfall i sömnen.
När jag vaknade igen runt 6 tiden så låg bs på 14, då stängde jag av den procentuella basaldosen  och tog ytterligare en enhet insulin.
 
Jag vaknade på 13 i bs kl 8, så jag tog ytterligare insulin och sen somnade jag om till 11. Underbara sovmorgon! :) Nu har vi ätit en köttbullssallad till frukost/lunch och jag har hunnit dricka en kopp kaffe. Snart blir det en promenad för min del.
 
Hoppas ni andra också hade en bra midsommar, och att alla diabetiker också hade en bra bs-dag! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0