Mjukglass

Igår cyklade Adde och jag till Månkarbogrillen och åt årets första mjukglass! :) Självklart med strössel, annars kan man lika gärna strunta i att köpa mjukglass!

Jag låg på 10 i bs innan jag åkte hemifrån, cyklade typ en km, åt glass och tog 3.5 enheter insulin (ren och skär gissning, ingen aning om hur mycket socker den innehåller) sen åkte vi hem och jag började rensa i "jordgubbslandet" . När det gått 1.5 timme efter glassintaget låg jag på 5.1 och kände i kroppen att bs sjönk ännu mer. Kopplade bort pumpen och fortsatte en stund i trädgården innan jag var tvungen att gå in och dricka saft. Sen kom rekylen några timmar senare, den var inte lika rolig!
 
Det är svårt att gissa sig till en bra insulindos, jag lyckades relativt bra men hade mer än gärna hoppat över det låga värdet för att kroppen skulle slippa rekylen. Men åh vad jag njöt av glassen, så fruktansvärt god! :)
 


Kommentarer
Paula

Hej! sitter och läser lite här på din blogg.. har också diabetes, så såg jag nu 3,5enteheter då alltså till en glass? det hade aldrig funkat för mig jag måste ta minst 5E. Men måste säga att du är väldigt duktig på att hålla koll på ditt socker. Mitt HBA1C ligger på 81.. :/ men jobbar på att få ner det, behandlas också med pump och CGM, grym är du! :D

2014-05-20 @ 19:46:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0