Nöjd med läget!

Igår sänkte jag pumpen med 10% de timmar jag skulle sova, tror att det blev ca 6 timmar.
Blodsockret hade ökat till 12 när jag skulle sova men hade sänkt sig till 5 när jag vaknade. Skönt att jag slapp bli låg! :) På cgmkurvan såg man hur blodsockret sjönk, sakta men säkert, genom hela natten.
 
Det är helt sjukt vad bra denna sensor är! Jag har full koll och känner mig trygg i min diabetes. Det känns som att jag kan slappna av och faktiskt koncentrera mig på att leva ett vanligt liv istället för att vara upptagen och oroa mig över bs och annat. Jag ser om bs är på väg uppåt eller neråt och kan efter det se till att ta en extra dos insulin eller äta något för att förhindra svängningarna. U.N.D.E.R.B.A.R.T.
 
Från det att jag klev upp kl 6.30 till kl 19 ikväll, hade jag bs mellan 3-8!!
För några dagar sen var jag helt sänkt av denna sjukdom, nu har ja nu hittat en ny gnista som gör att jag vågar prova mig fram och äntligen se konkreta bevis på att jag HAR bra värden och att kunna känna riktigt lycka över dem och min egen insats!
 
 
 


Kommentarer
Lina

Ååååh, det verkar så nyttigt att testa detta! Jag är liiiite avis på att du fick med dig din direkt medan min ssk glömde bort mig och jag fick ingen alls :/ Men förhoppningsvis efter semestern då! :)

Svar: Ja det är hur bra som helst! :) Min sköterska är underbar, vi hade till och med redan dragit över 10 min på nästa patients tid, men ändå skyndade hon sig att se till att jag skulle få med mig en hem! :) Jag blev erbjuden att ha den till v 32, men jag kan inte komma ifrån jobbet då så jag får nöja mig med v. 29! Men kanske är skönt att inte ha den under heeeela bikiniperioden ;)Hur kunde de glömma bort dig?! ÅH, sånt är så frustrerande!! Hoppas verkligen du får en inom kort! :)
Nina

2013-06-27 @ 14:54:29
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0