Semester!

Igår jobbade jag min sista dag innan semestern, så underbart skönt! :)
Dock är vi inte färdiga med allt som behöver vara i ordning till hösten så vi är tre stycken som ev kommer jobba en eller två dagar v.28. Men det beror helt på vädret och vad som annars kan dyka upp, i sånt fall skjuter vi upp det.
 
För att fira in semestern åkte jag och Björn till Vendel för att spela bilbingo! ;) Haha, pensionärsvarning! Men det är faktiskt kul, synd bara att vi inte kammade hem någon vinst. Det sjuka var att alla bilar som stod närmast runtomkring oss, de vann, vissa flera ggr tillochmed!
Vi tog med en fikakorg med lite kaffe, kakor och smågodis. Jag kände på mig att min insulindos till middagen blivit för stor och mycket riktigt visade cgm en pil neråt när jag låg på 5 och hade 1 enhet insulin kvar i kroppen, därför åt jag godis med "gott samvete" och pumpade in en liten dos till. Jag trodde att jag skulle äta en delicatoboll till kaffet och pumpade in insulin till den, men efter en stund så kände jag inte alls för att äta den. Men eftersom jag låg på 10 i bs med en pil uppåt (efter godiset) så trodde inte jag att det var någon större fara. Men bs ökade bara till 11 och sen en pil neråt igen..
 
Haha, vilken bergochdalbana! Det visar hur mycket detaljer spelar roll, har man planerat en sak så borde man hålla sig till det, annars är det bara till att mixtra om i doseringar mm!
 
Så när jag väl skulle gå och lägga mig låg jag på 6 i bs men kände att det var på väg neråt. Jag tog två digestivekex och sänkte pumpen med 10% under 3 timmar. En ren chansning som resulterade i att bs ökade till 10 och låg stadigt där hela natten.
Jag sänkte även basaldosen från kl 00-08 bara för att alla mornar sen jag ändrade dem hos Britt-Inger, har jag vaknat och varit låg någon gång mellan 03-06. Nu hoppas jag att dessa låga värden försvinner! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0