Utgång på Flustret!

Igår åkte jag till Karin. Vi var sugna på en utgång eftersom vi nästan aldrig har varit på krogen tillsammans :)
Karin är en fantastisk vän som verkligen ser till mitt bästa! Till att börja med så hade hon köpt hem glutenfri pasta och bröd till mig, sen blandade hon drinkar med lightläsk och annat, bara för hjälpa mig med blodsockret.
 
Under kvällen berättade jag för henne vad hon måste göra om jag skulle bli låg under natten. Jag visade henne hur hon kopplar ur pumpen om jag är låg och hur hon ger insulin med pumpen utifall jag skulle ligga högt. Hon fick ta flera bs på mig under kvällen, bara för att hon skulle ha koll på hur man gör när det verkligen gäller.
Under krogbesöket hjälptes vi åt att komma ihåg att jag skulle ta bs och sen insulin därefter. Tack för all hjälp! Jag kände mig så trygg hela kvällen och natten eftersom jag visste att Karin också hade koll :)
Man blir glad i hjärtat av omtänksamma vänner.
 
Jag hade en fantastisk kväll och natt! Efter middagen gjorde vi oss i ordning i flera timmar, vi provade kläder och skor, Karin sminkade mig och fixade mitt hår medans drinkarna flödade och musiken dunka på i högtalarna. Vi drack utsökta drinkar, dansade hela natten så att fötterna värkte långt innan stängning, promenerade till stan där vi åt kebab kl 4 på morgonen, tog en taxi hem och garvade hela vägen så att tårarna nästan rann, och slängde oss i säng vid 5 tiden, nöjda och glada! :)

Mitt högsta uppmätta bs under kvällen var 15, annars låg jag mellan 6-10 under senare delen av natten och vid maten. Helt okej efter drinkar och cider mm! Jag gick och la mig på 8 och vaknade på 12, jag tog nämligen ingen insulin till middagen eftersom jag låg på 6 innan vi åt och jag kände att det var lite väl lågt inför natten.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0