30 årsfest!

Igår var jag på 30 årsfest hos några vänner :)
Jag var faktiskt, lite nervös inför kvällens alkoholintag. Jag var rädd att jag skulle glömma bort att ta insulin som jag gjorde förra utgången. Därför var jag lite extra skärpt denna gång och kollade en del bs och försökte räkna ut en bra insulindos till värdena.
 
Jag åt en vanlig frukost vid 10. Sen när jag fixade iordning mig till festen så blev jag låg vid 15 tiden, inte så konstigt egentligen eftersom det gått så många timmar sen jag åt sist. Jag är väldigt dålig på att planera matintaget den dagen jag ska dricka alkohol! Jag mår ju så mycket bättre om jag får äta ordentligt innan, och jag blir precis som alla andra inte lika full när man har mat i magen..
Björn fixade i alla fall lite korv m pommes från grillen, perfekt att grunda på innan alkoholen skulle i :)
 
Vi drog iväg på en snabb träff hemma hos Micke och Johanna innan alla drog vidare till Jonas och Angelika.
Där blev vi bjudna på jättegod smörgåstårta och senare under kvällen kladdkaka m grädde :) Under hela kvällen var det fri tillgång till öl, cider och vin. Samt shots som delades ut :)
Det är jättesvårt att beräkna insulinet till cider, smörgåstårta, kladdkaka mm. Jag gjorde så gott jag kunde och chansade genom att pyttsa i lite enheter då och då.
Mina värden visade allt mellan 8-23 under kvällen Jag kände att jag mådde illa när jag låg på 23, men det försvann direkt så fort bs var under 10 igen.
Kvällen gick och vi dansade och umgicks :)
När jag kom hem åt jag två mackor och gick och la mig. Kollade bs en sista gång och den visade på 20. Då pumpade jag i 2 E och somnade. Vaknade vid 4 tiden och låg på 12. Sen hände något märkligt för jag vaknade 7.30 och hade bs på 21?! Jag pumpade självklart in extra insulin och somnade om efter ett tag.
Sen vaknade jag vid 10 tiden och hade bs på 10. Då var det lite roligare att kliva upp ;)
 
Tack Jonas och Angelika och alla härliga människor för en rolig kväll!
 
Det togs en massa kort under kvällen, men som ni ser så är de flesta suddiga. Allra helst de som togs på dansgolvet ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0