Får man?

När jag var till apoteket idag så hade jag planer på att sticka in huvet en snabbis på vårdcentralen och fråga om jag fick ta ett Hba1c. Men det var låst till receptionen och det stod att man skulle ringa på klockan om det var akuta fall. Lockande att ringa på klockan, men nej, det kanske inte var det mest akuta fallet för dagen :)
 
Någon som vet om man får komma oanmäld och ta ett Hba1c på vårdcentraler kostnadsfritt?
Det är ju bara ett stick i fingret....
 
"Hej och hallå, diabetiker på ingång! Får man checka läget med ett Hba1c så jag vet om jag får snaska påskgodis med gott samvete under långhelgen.....?"
-Nehe, ingen här som kan hytta med fingret, då tar jag det som ett JA. Tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0