Festblodsocker och chock..

Jag glömde skriva om mina blodsocker under lördagen!
 
Jag låg under 10 hela tiden tills det var dags att åka från badhuset, då hade jag insulinbrist. Jag kan ju inte ha pumpen kopplad till kroppen under tiden jag är i vattnet eller i bastun, pumpen klarar inte av det. Därför får jag gå med jämna mellanrum och pumpa in lite insulin. Den här gången blev det en felbedömning och jag fick insulinbrist.
 
När vi kom till hotellet och skulle börja dricka låg jag alltså på 17 i bs! Ingen bra start för alkoholintag..
Dessutom gjorde injektionsstället fruktansvärt ont och var alldeles rött sen badhuset. Så mitt i alltihop provade jag att sätta i en ny nål och pumpade in en rejäl dos. Sen var det bara att vänta och se om det gjorde någon verkan.
Ibland chansar man hej vilt och den här gången gick det bra.

Mina blodsocker från det att vi kom till hotelletvid 17 snåret tills vi gick och la oss kl 4:
17.6  14.7  20,1  16.1  8.8  12,9  16.3  17.3
 
Blodsockret morgonen efter vid kl 7 och 9:
13,9  13.1
 
 
När jag tänker tillbaka på kvällen så minns jag inte att jag tog insulin till drinkarna på krogen eller det jag åt innan jag gick och la mig på 17.
Helt vansinnigt.
Hur kunde jag glömma bort insulinet?!
Jag blir fan rädd för mig själv ibland. Jag tog ju bs, såg att det var högt men tog inte insulin. Det fanns bara inte i mitt huvud. Alkoholen påverkar så mycket mer än bara bs, omdömet försvinner helt.
Jag var (kände mig) som vilken människa som helst under det krogbesöket. Inga sjukdomar som stod i vägen.
Jag hade pumpen i bh:n eftersom den syntes genom den tighta klänningen överallt annars. Eftersom den var där och jag varken såg den eller slangen under hela kvällen så blev jag aldrig påmind om den. Helt sjukt, men ja så är det.
 
När ni läser detta inlägg undrar ni väl säkert vad fan jag håller på med och varför jag utmanar min kropp och dricker alkohol.
. Jag blir själv rädd när jag tänker på det som står ovan.

Jag förstår ju att det är bortom allt förnuft och livsfarligt rent ut sagt.
 
Samtidigt känner jag mig lugn och sugen på en till festkväll snart?!
Jag måste se till att tänka ut någon bra strategi för att ta bättre hand om mig själv under sådana här situationer. Man kan ju inte ha tur jämt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0