Förändringar i basaldosen

Eftersom jag ligger högt många gånger om dagen och kvällen så ändrade jag i min basaldos igår.
Jag ökade kvällsdosen och ändrade även lite under dagen.
 
Idag har jag hållt tummarna för blodsocker under 10! Dagens bs har sett ut ungefär så här:
Vaknade på 4.2
Fm 12
Före lunch 9
Efter lunch 4 -> Som hamnade på 3 innan jag hann bromsa
Em 14
Före middagen 8
Efter middagen och kvällsfika (just nu) 4 -> Låg
 
Jag har haft hyffsat bra bs, bättre än på länge. Men när jag ligger på 4 blir jag helt skakig, det är så nära gränsen till låg och det behövs knappt någon ansträngning innan bs sjunker ner till 3.
Jag kanske inte ska sänka basaldosen på så många ställen samtidigt. Jag kanske ska börja med "ett område" i taget och se vad det gör för verkan. Just nu har jag nog höjt för mycket. Jag blir låg och sen hög ett tag efter. Det är så påfrestande för kroppen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0