Jag.Ger.Upp.

Jag tappar hoppet!
 
Som ni vet så sprang jag på löpbandet igår. Jag förberedde mig över en timme innan genom att äta middag och minska insulinet. Efteråt tog jag insulin och åt macka.
 
När jag gick och la mig visade bs så här:
Jag tog 2 E, det brukar räcka i vanliga fall. Jag var osäker på om 2 E skulle vara för mycket, men chansade ändå.
 
Kolla vad jag vaknade av halv fyra inatt:
Det hade ju inte gått ner ett skit! Snarare gått upp!
 
OM jag mådde dåligt!
Jag pumpade i 3 E till och försökte somna om.
 
Sen vaknade jag halv 6 och var toklåg! Jag kallsvettades, skakade och hade hjärtklappning.
Jag hann inte ens ta blodsocker, det var bara saft som gällde på en gång.
Det tog så lång tid innan saften gjorde någon verkan, därför tog jag mig till köket och käkade både digestivekex och knäckebröd. Herregud vad jag var hungrig och kände panik över det låga blodsockret som aldrig steg!
 
När jag väl gick och la mig igen såg jag att jag hade 2 E kvar i kroppen som låg och verkade. Därför tog jag inget insulin till det jag åt. Men det skulle jag ha gjort. Borde ha varit vaken nog att förstå vilken rekyl jag skulle få.
 

När jag tog blodsocker nästa gång, 1½ timme senare.....
 
God morgon liksom!
 
Så ikväll skiter jag i löpbandet och tänker fanimej sitta på min FETA röv och göra absolut INGENTING som kan påverka mitt blodsocker!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0