Järnhjälm

Ja det känns som att jag bär en sådan.
I tre dagar har jag haft konstant huvudvärk som även går ner i nacken. Det är likadan huvudvärk som jag hade för några veckor sedan, den höll också i sig några dagar och släppte inte förrens jag hade sovit bort den. Kanske därför jag har varit så trött dessa kvällar?
Undrar vad den beror på, hoppas på stress så det inte är något mer allvarligt.
Jag har jobbar två av dessa huvudvärksdagar och en högljud barngrupp har inte direkt gjort det bättre.
Idag när jag vaknade vid 6 tiden dunkade hela huvudet och det gjorde ont i nacken när jag rörde på mig. Därför blev jag hemma idag. Jag var till apoteket för att beställa hem och hämta ut diverse diabetesprylar och jag köpte alvedon. Tittade inte så noga på förpackningen utan tog bara en som det stod alvedon på.
 
Jag kom hem med 16 munsönderfallande tabletter med smak av svartvinbär!
Va fan! Inte vad jag hade tänkt mig direkt.. :P
 
Jag hämtade ut nya teststickor till Bayer mätaren också, de har varit slut en längre tid här hemma men jag har inte orkat ta mig till apoteket förens nu. Så nu kan det bli roligt att ta blodsocker igen :)
 
Jag fick hjälp att lägga till en fullmakt till min mamma på apoteket så att hon kan hämta ut mina grejer som jag har beställt. Jag brukar inte åka till Östervålas apotek egentligen men gjorde det idag pga diverse anledningar. Det blir en omväg på 4 mil om jag ska hämta grejerna på tisdag och därför är det bättre om mamma kan svänga förbi där, hon som har ca 1 km dit från jobbet :)
Saker man har beställt får ligga på apoteket ca 10 dagar, om man inte har hämtat ut dem innan dess är det ok för andra att ta av det. Det jag beställde är inget jag behöver akut så det gör inget om de ligger hemma hos mamma och pappa ett tag.
 
Jag hatar verkligen att åka till apoteket, och drar på det in i det sista. Det är så fruktansvärt tråkigt!
Dessutom såg jag att många recept på saker som jag behöver har gått ut. Så nu blir det till att maila min ssk som ska skriva ut och skicka recepten till mig, så att jag kan ta mig till apoteket och beställa hem dem, och sen återvända dit några dagar senare för att hämta ut dem.
Drygt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0