Måndagssyndrom eller bara dåligt värde med långvarig påverkan?

Idag har jag verkligen lidit av måndagssyndromet, så sjukt omotiverad och trött! Trots en lång och god nattsömn. Eller kanske inte så god?
Jag gick och la mig på 13 i bs och vaknade sedan klockan 04.12. Först visste jag inte vad jag vaknade av, men sen började en olustig känsla infinna sig i kroppen. Jag var så ohyggligt trött och försökte somna om, men det gick inte eftersom den olustiga känslan om att något var fel med blodsockret gnagde hål i huvudet på mig.
Så det var bara att ta sig i kragen och ta ett test och jag möttes av detta resultat.
 
Åh nej.. Jag pumpade in 2 E, trotsade känslan av törst och somnade om.
Men jag vet varför värdet blev som det blev. Jag var för snål med insulinet till det vi åt på kvällen .
Jag får skylla mig själv.
 
Sen vaknade jag två timmar senare få jag skulle kliva upp, då hade bs sänkt sig till 9. Helt ok, men jag var lite extra trött. Inte så konstigt när kroppen får jobba på högvarv under vila. Kanske därför min måndag har varit seg?
 
Min kväll i övrigt har bestått av en god middag som jag tog mindre insulin till. Jag förberedde mig på ett träningspass på löpbandet. Andra dagen i rad på bandet och det känns bra. Blodsockret ligger stabilt på 11 före och sen 10 efter. Jag drack ca 1 dl saft före passet, inget under eller efter.
Jag vågar knappt skriva detta, så fort jag nämner att jag är "duktigt" så håller det aldrig i sig sen.. Upp till bevis för ändring nu! :)
 
Annars har kvällen även bestått av gott kaffe till Farmen, kollat runt på lite bloggar och sånt.
 
Nu börjar mina ögonlock bli tunga..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0