Mina dagar

På jobbet är det full fart som vanligt. Det finns att göra så det både räcker och blir över :)Därför har det blivit två lugna kvällar här hemma. Igår firade jag och Björn 7 år tillsammans och vi hade väl tänkt ha en mysig kväll hemma med lagad mat och filmkväll.
Verkligheten: Båda två var helt slut när vi kom hem och orkade inte laga mat. Vi åkte till Tierp och köpte med oss pizza och kebab som vi åt hemma framför en film. Runt 20.00 somnade jag i soffan och Björn några minuter senare. Jag vaknade till vid 21.30 och gick upp för att plocka bort grejerna från bordet (och blogga?!). Björn vaknade också till och gick raka vägen till sängen. Sen gick jag och la mig 22.30 och sov som en klubbad säl till 7 i morse. Antar att sömnen behövdes?

Inte så glammig 7 årsdag direkt :)

Men idag tog vi igen glammigheten och åt vi fläskfilé som Björn grillade ute tillsammans med majskolvar och champinjoner. Till det serverades klyftpotatis, pepparsås och en röra av lök, tomat och italiensk salladsdressing.
Det smakade underbart!
Dock tror jag att jag pumpade in lite för mycket insulin. Ska kolla läget ordentligt innan jag går och lägger mig, så att jag (förhoppningsvis) slipper vakna av en känning inatt.

Vi åt framför filmen vi skulle ha tittat på igår, The Hobbit. Ingen av oss somnade och filmen var riktigt bra :)

Idag gjordes det våfflor till mellanmålet på jobbet. Det är en sån där svår maträtt att få kläm på hur många enheter inuslin man behöver till. Blodsockret skjuter verkligen i höjden. Men idag klarade jag mig ifrån det, trots bara 3 enheter till två våfflor med sylt och grädde. Låg på 6.6 efter 2 timmar! :)
Dock jobbade jag själv med 30 barn under dessa två timmar och hade verkligen inte tid att sitta ner en sekund, det var full rulle hela tiden! Barnen är 6-7 år gammla och har ju energi som en annan bara kan drömma om :)
Men jag är mäkta stolt över att ha koll på barnen, möta föräldrar och svara i diverse telefoner samt tillgodose barnens önskemål om hjälp och i deras aktiviteter UTAN att tappa varken tålamodet eller förståndet :)
Hur gör ni andra diabetiker med insulinet när ni äter våfflor/pannkakor?

Nu ska jag bara ta det lugnt och vila mitt huvud som har värkt hela dagen, från det att jag vaknade till nu.
Jag har jättemycket spänningar i nacke och axlar. Björn masserade mig en lång stund ikväll och det hjälpte verkligen! Som avslutning tröck han till med knogarna på sidorna om ryggraden hela vägen nedifrån och upp, snacka om att det knaka och att spännigar släppte. Hur skönt?! TACK! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0