Överblick

Jag pluggade in mätaren i datorn och förde över bs värdena. Dessa är några veckor gamla eftersom jag inte haft teststickor till mätaren på ett tag. Om en vecka ska jag föra över värdena igen och se hur bs ligger.
 
 
Det ska bli väldigt intressant och skönt att få en överblick. Det blir som när man var liten och hade alla värden uppskrivna i en bok. Tror inte jag skrivit i en sådan bok sen jag gick på mellanstadiet. Jag har försökt komma igång några ggr just för att få en överblick. Men jag har ledsnat väldigt fort då det tar extra tid att skriva ner i boken samt att den aldrig fick plats i bsväskan mm. Sen var jag så less på att det inte fanns tillräckligt med rutor att fylla i fler bs före en måltid tex. Sjukt irriterande..
 
 
 
En bok från 98-99, då jag var 8 år, ca 2 år efter diagnosen.
Dessa oändliga bs anteckningar, pilar, förklaringar som skrevs på sidan om, insulinsort och antalet enheter mm.
 
Nu känns det behändigt och enkelt att föra över allt till datorn och verkligen få all information så som värden, insulin, fastande/ före eller efter måltids bs. mm. Tack och lov för teknikens framgång!
 
 
 
Jag kommer kunna läsa av när jag är som bäst på att ta bs under dygnet, när jag ligger som högst / lägst mm. Ett steg närmare kontroll.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0