Överraskning

Under våra tisdagsmöten på jobbet brukar vi fika. Jag har missat dessa möten flera gånger om eftersom det alltid är kris med personal på fritids. Eftersom jag är glutenintollerant så vill ju personalen gärna veta i förväg om jag kommer delta eller inte. Det är ju inte alltid lätt att veta så jag har sagt att de inte behöver köpa något till mig.
 
Men imorse när jag kom till jobbet så fick jag veta att jag hade en överraskning i kylskåpet, kvar sen gårdagens fikabjudning :)
 
 
Alltid lika trevligt! Passade utmärkt till lunchkaffet ;)
 

Hur många enheter ska man ta tll denna? Jag tog två, men blev låg.
Om jag fikar i anslutning till en måltid (ca 30 min -1½ timme efter måltid) så behöver jag knappt ta något extra insulin till det söta. Som idag hade det tex räckt med 1 E MAX, trots massor med mandelmassa och stort bröd. Men jag tänkte inte på lunchinsulinet, glad i hågen som jag var för min semla.. ;)
 
Några fler som reagerar som jag? De flesta diabetiker som jag känner måste ta ordinarie insulindos till fikat oavsett om den äts i anslutning till en måltid.
 


Kommentarer
Lina

Jag behöver samma dos till fika även i samband med måltid men det är ju skönt som för din del att slippa det :)

Svar: Okej. Undrar varför jag reagerar som jag gör.. Trodde alla var som jag tills jag började höra runt med de diabetiker som jag känner :)
Nina

2013-03-21 @ 18:06:23
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0