Spa och Heartbreak

Det har blivit dålig uppdatering på bloggen, men här kommer i alla fall en resumé av gårdagen!
 
Anna, Therese, Tina, Maria och jag åkte till Gävle på en riktigt tjejhelg! :)
Jag trodde först att det var kört för min del eftersom jag fortfarande hade väldigt ont i huvudet under morgonen och fm (precis som under fredagen) och hade nära 38 i temp innan vi skulle åka. Men jag gav mig fan på att jag skulle med eftersom vi hade bokat in en hel del evenemang som jag inte ville missa. Så jag tog alvedon och vilade in i det sista innan vi åkte iväg.

Först drog vi till Fjärran Höjder badet och tog in på relaxen :) Där badade vi bubbelpool, badade bastu och åt litegrann. Efter några timmar duschade vi och gjorde oss klara för att åka iväg till hotellet och checka in.
 
Hotellrummet
 
Klockan var närmare 16.30 och vi började byta om, fixa håret och sminket inför ett resturangbesök samt krogen.
Vi passade på att dricka lite under tiden och väntade in Ingela som kom hela vägen till Gävle för att äta en god middag med oss :) Sen var hon tvungen att åka hem igen eftersom nattjobb väntade.
 
Vi åt mat på Brända Bocken där vi fick ett urmysigt bord med soffa runt. Det var jättebra service och god mat! :) Alla åt Black and White och nästan alla tog efterrätt, det hade jag också tänkt men avbeställde min då mitt bs låg på 20...
 
 
 
Efter en väldigt trevlig middag drog vi tillbaka till hotellet nån timme för att dricka lite mer alkohol och förbereda det sista innan utgång. Efter mycket om och men kom vi iväg till slut.
Heartbreak var vårt mål! :)
Det var första gången för mig på den krogen och jag tyckte det var väldigt bra. Rätt bra musik och drinkarna flödade ;) Eftersom det är löningshelg så var det mycket folk, sjukt kul och fullt ös på dansgolven!
 
 
 
Efteråt drog vi iväg för att köpa mat, vi hamnade vid någon vagn som sålde kebab. Vi tog med oss dem till hotellet och det var ju en smärre hit.. ;) Jag hade ju både tappat hela kartongen med maten i på backen, hållt den på högkant och klämt fast den som en väska under armen mm innan vi ens hade börjat gå hemåt. Så när vi väl var på hotellet var den ju iskall och så fuktansvärt kladdig överallt, hela påsen som maten och drickan låg i var ju sjukt äcklig efter all sås som hade runnit ur.. haha så vidrigt.
 
Vi stupade i säng nångång vid 4 tiden och gick upp runt 9.30. Vi drog ner på hotellfrukosten som vi hade sett fram emot :) Jag var inte så jättehungrig eftersom gårdagen gjorde sig påmind i form av huvudvärk och lite smått illamående. Men jag fick i mig en rätt bra frukost och mådde bättre efter det.
Det bästa med att sova på hotell är ju ändå den härliga hotellfrukosten som väntar! :) Allt möjligt finns framdukat och det är så gott att plocka på sig lite av allt och sen bara slå sig ner och njuta! Vi tjejer kom ner ganska sent, strax efter 10 och de stängde buffén 11. Det hade varit mysigt att få sitta där längre och bara äta sakta, njuta och snacka igenom gårdagens alla roliga händelser. Men vi hann med rätt mycket ändå ;)
 
 
Vi checkade ut från hotellet vid 12 och åkte sen hem till Månkarbo igen.
Tack alla tjejer för en trevlig helg!
 
 


Kommentarer
Therese

UNDERBAR helg <3

2013-03-04 @ 09:56:29
Karin

Nina, vilken puma! :) Håret och sminket var skitsnyggt!

Svar: Tack vännen! :) Therese sminkade mig och jag lockade håret själv med plattång, allt utom i bak där jag inte nådde så bra, håret börjar bli så långt! ;)
Nina

2013-03-04 @ 21:58:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0