Svängit

Dagen har bjudit på 3 låga värden. Nr 1 på morgonen, nr 2 före lunch, nr 3 kom 1½  timme efter lunch.
Nu ligger jag på 18... eller 16? Det visar olika värden i olika händer..
 
Många är rädda för höga värden eftersom de kan medföra komplikationer i framtiden. Jag är också rädd för dem! Men jag lever väldigt mycket i nuet med min diabetes och blir mest rädd och orolig för hur jag ska ta mig igenom dessa värden utan att må allt för dåligt. Jag vet ju att jag blir sjukt trött/seg, får huvudvärk, blir törstig, får humörsvängningar mm. Jag behöver inte ha alla symptom samtidigt, men oftast kommer de i lag.
När höga värden uppstår hoppas jag att jag får lindriga symptom som inte behöver störa min dag allt för mycket.
Tyvärr är det inte alltid så att kroppen håller med mig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0