Träning

Jag har inte tränat något på en vecka eftersom jag har haft konstant huvudvärk under dessa dagar. Jag är inte ensam om detta, det är tre till på jobbet som har samma sak. Konstant huvudvärk som går ner i nacken, sen ont i lederna då och då, speciellt på kvällarna.
 
Undrar vad det kan bero på?
 
Idag är första dagen som jag känner mig någolunda bra så därför hängde jag med på onsdagsträningen här i Månkarbo :)
Blodsockret har legat stabilt båder före, under och efter (so far).
Här kommer de:
 
    
Efter maten, 20 min innan träningen  15 min in på träningen. Jag drack lite
startar. Jag tog 1.5 E till maten och    saft eftesom jag inte hade något vatten
stängde av pumpen 1 h innan T.       med mig, trodde inte jag behövde det (brukar vara saft som gäller)
 
  
20 min kvar av träningen och jag      10 minuter kvar, nu börjar det sjunka
mår bra. Lite seg bara..                     lite fortare. Jag tog några klunkar saft
                                                          och fortsatte.
 
När träningen var slut pumpade jag in 2 E. Jag vet inte om det var en för stor dos egentligen, eftersom jag nästan inte drack någon saft på hela passet, endast några klunkar. Men nu när det har gått nästan två timmar sedan den insulindosen ligger jag på 8 och jag har ätit en smörgås.
Jag tror att jag kommer bli låg under natten eftersom jag ligger under 10 nu. Jag brukar bli låg när jag ligger närmare 20 innan läggdags också så det vore konstigt om inte bs blir för lågt under natten!
Jag kanske ska sänka min basaldos lite? Men tänk om det istället blir för högt?
 
Jag har ingen aning. Det känns ju verkligen tryggt att gå och lägga sig...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0