Blommor

Nu har jag planterat blommorna! =)
Jag tyckte att jag hade köpt på mig en del, fyra proppade blomkassar närmare bestämt, men när man väl börjar sprida ut dem i olika krukor här och var så känns det som en fis i rymden!
 
Jag vill ha mer!
 
Jag vill köpa krukor också som mamma fick tag på i Hedesunda, men när vi var dit i lördags så kom vi en timme försent, de hade stängt. Det var fyra krukor i olika storlekar för 198 kr! Den största är ca 1 m hög och den lilla ca 3 dm. De fanns i svart och silver. Mamma köpte de svarta själv och sen fick hon de i silver av oss barn i morsdagpresent, med jättefina blommor i!
 
 
Bilder på några utav blommorna.
 
En vit tobaksblomma i den nya krukan för 20 kr på loppis!
 
 
 
Glömt namnen på dessa skönheter tyvärr. Men älskar färgerna tillsammans!
 
 
 
Igår plockade jag och pappa Liljekonvaljer till mamma på morsdag. Jag passade på att plocka en bukett till mig själv också eftersom de luktar så gott. Nu står de och pryder köksbordet.
 
 
 
 
Björn klippte gräsmattan idag, det luktar himmelskt!
 Det ser väldigt brunt ut på vissa ställen = mossbekämpning pågår...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0