Fortsättning på min lördag

Efter att ha oljat in altanen i lördags gick jag över till syrran för grillkväll och Eurovision tillsammans med henne, Adde, mamma, pappa, Mia och Maja :) Vi åt en hel del gott och jag gissade hej vilt med insulinet. Innan middagen låg jag på 4.2 och två timmar efter låg jag på 7.4! Nöjd!.. tills jag kom hem kl 1 och låg på 18..! Dessa jordgubbar med glass alltså, det ställer till blodsockret. Jag tog 3 enheter och vaknade på 10 dagen efter.
 
Men ärligt talat så är jag väldigt slarvig med insulin och blodsockertagningar när jag träffar folk på helger och sånt. Jag försöker leva ett vanligt liv och äter det jag vill tillsammans med de andra och på de tider som blir, jag styr sällan mattider efter mina behov utan rättar mig efter alla andra.
Jag väljer bort att ha koll, för då känner jag mig så fruktansvärt sjuk. Det blir så påtagligt när man är tillsammans med andra.
 
Mysigt att träffa allihopa och speciellt denna lilla tjej som lös som en sol hela kvällen! Underbara lilla Maja som nu är 9 månader :) Älskade lilla vän!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0