Kulturdag

Denna fredag bjöd på Kulturdag på jobbet!
En dag där eleverna uppträder med olika teatrar, sånger, danser mm. Föräldrar skänker hembakta kakor som vi säljer under dagen till besökande föräldrar/syskon/mor- och farföräldrar mm. Samma sak gäller begagnade böcker dem samlar vi in och säljer vidare. I år erbjöd vi gräddkastning, vilket innebar att man fick köpa en assiett med grädde på som man sedan fick slunga iväg mot en person som stack fram huvudet i hålet på en stor träskiva. Mycket uppskattat, även av mig som köpte tre tallrikar, kul ;)

Pengarna som vi samlar in går till skolan. Eleverna får rösta om vad pengarna ska läggas på, ex nya fotbollar, hopprep, kubb eller andra uteleksaker. En del av pengarna förra året gick till att köpa in fotbollsnät, innebandymål fler böcker till biblioteket mm.
Kulturdagen är väldigt uppskattat av alla elever och personal på skolan och självklart föräldrarna!
 
Vi hade otroligt fint väder, det var strålande sol och säkert över 20 grader varmt! :) Jag stod och sålde fika mest hela dagen tillsammans med annan personal samt elever. Nu känner jag att huden ömmar och svider efter solen, glömde totalt att smörja in mig.
 
 
 
Glömde ta kort på uppträdanden mm, men eleverna var väldigt duktiga :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0