Min första springtur!

Min planering av springturen började redan i bilen hem strax innan 18 tiden.
 
När jag kom hem gjorde jag middag och åt vid 18.30 och mitt bs låg på 7.6. Jag tog 2 enheter insulin och stängde av pumpen.
Vid 19.00 åt jag en bar från extend, den med bär, och jag höll på att kräkas efter hälften. Den var ingen höjdare.. Antar att man ska äta sådana produkter innan långvarig träning typ som skidåkning, cykling mm, men jag provade en ändå eftersom jag ville se resultatet efter en springrunda.

Vid 20.00 gav jag mig ut för min första springtur (om man inte räknar med de få gångerna på löpbandet då) med ett bs på 8.8. Jag tog 4 druvsockerbitar och gav mig iväg. 4 km och 25 minuter senare kom jag hem och testade bs, det låg på 4.7!
Då gjorde jag några mag-, rygg- och armövningar. Men mitt i detta var jag tvungen att dricka ett glas saft eftersom jag kände att bs sjönk ännu mer och jag blev alldeles skakig. Efter övningarna låg jag på 5.0. Då kopplade jag på pumpen, då hade jag varit utan den i nästan 4 timmar.
En halvtimme senare låg jag på 10.3 då åt jag två knäckemackor, tog två enheter insulin och hoppade in i duschen. Nu när jag kom ut därifrån kollade jag bs och det ligger på 17.7!
 
Skit!
Jag som var så nöjd!!
Jag borde antagligen kopplat i pumpen tidigare, men det kändes fel då bs sjönk!
 
Jag tappar motivationen. Jag hatar att testa mig fram.
Nu ser jag inte ett dugg fram emot natten, det känns bara oerhört jobbigt och jag är på dåligt humör. Säkerligen beroende på mitt höga bs och eftersom hela kroppen skriker efter vatten, jag är så sjukt törstig!
 
 
Känner mig så ledsen och inte ett dugg sugen på att försöka igen.
 


Kommentarer
Lina

Usch, det är så drygt när man måste spendera så mkt tanketid för att göra nåt helt normalt. Samma sak när man ska testa att äta nåt man aldrig testat förr. Det är jobbigt psykiskt! Fast man måste testa annars lär man sig aldrig! Heja dej, ut & spring igen!

2013-05-29 @ 16:14:14
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0