Shopping

Idag mötte jag upp Therese på Gränby för lite shopping :)
Jag hittade ett par jeans i en fräch sommarfärg! Samt ett par jeansshorts och två skjortlinnen.
Efter shoppingen låg jag på 4 i bs när jag skulle köra hem. Tur att jag hade dextrosol i bilen, tog några bitar så att jag skulle kunna köra.
 
 
När jag kom hem var det egentligen dags för middag. Men jag var så hungrig efter flera timmar utan mat och de låga bs värdet som var. Därför åt jag två mackor och drack en kopp kaffe, sen gav jag mig ut på en promenad ca 30 min efteråt. Mitt bs låg på 7.9 när jag gick. Jag kopplade bort pumpen och lämnade den hemma, sen hade jag tänkt ta med mig druvsocker som jag hade letat på och lagt fram, men jag glömde den på hallbänken. Typiskt!
Därför kände jag att jag inte ville gå så långt utifall jag skulle råka ut för en känning, men var i alla fall ute över 30 minuter i närområdet.
 
När jag väl kom tillbaka från min promenad låg jag på 7.7 i bs. Jag mådde som en gud! :)
Då satte jag mig och läste en bok och sen pratade jag lääänge med Karin på telefon. Nu har det gått så där lång tid sen vi träffades igen, därför bestämde vi att hon ska komma hit imorgon efter jobbet! :)
Underbara vän, vad jag längtar!
 
Middagen intogs strax innan åtta då Björn äntligen hade kommit hem från jobbet :) Tacos och öl blev det, väldigt gott! Jag tycker det känns skönare att äta middag mellan 18-20 tiden, känner mig inte lika hungrig och sugen på något annat under kvällen sen.
 
 
Nog för att en och en annan chokladbit har slinkt i under kvällen...
Bs just nu: 10.7 och 2.65 enheter insulin i kroppen. Jag kan nog ta en chokladbit till...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0