Utan dig, inget mig.

Vilken dag!
Den har varit helt rubbad bara för att jag bestämde mig för att ta en promenad igårkväll, utan att riktigt planera för den. Jag hade fortfarande insulin kvar i kroppen sen middagen och det ställde till det totalt. Jag låg på allt mellan 3-21 i bs inom loppet av ca 3 timmar.
 
Dessutom vaknade jag på 3.9 i morse och sen dess har min arbetsdag varit väldigt seg. Herregud vad jag har varit trött, tack vare dessa höjningar och sänkningar! Högsta bs under arbetsdagen:12, lägsta: 3.7.
 
Vid lunch kom jag på att pumpen varnade för att insulinet höll på att ta slut imorse, men jag hann aldrig byta det innan jobbet utan tog med mig grejerna dit istället. Bara det att insulinflaskan blev kvar hemma!
Panik! Jag fick be en kollega att ta min lektion så att jag kunde åka till apoteket och hämta insulin. Väl där så hade de bara en flaska kvar! Vilken satans tur jag hade, det hade lika gärna kunnat vara slut! :)
 
Det är sådan här situationer som skrämmer mig. Jag överlever inte utan mitt insulin. Eftersom jag har pump och endast snabbverkande insulin så tar det inte många timmar förens jag skulle må riktigt dåligt, om det skulle ta slut.
 
Dessutom såg jag priset på denna lilla flaska: 237.60 kr! Jag klarar mig ca 2.5 vecka på en flaska, det skulle bli dyrt om man fick betala det själv plus alla tillbehör som reservoarer, nålar, slangar mm.
Tack och lov att det är gratis!
 
 


 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0