Valborg

Jag började med att jobba 8-14 på sista april. Egentligen skulle jag ha jobbat 9-17.30 men en väldigt snäll kollega till mig erbjöd sig att ta mitt pass istället om jag ville ta ut lite komp och åka tidigare till valborgsfirande med mina vänner. Tack! :)
 
Kvällen spenderades hos Tjomme och Maria där det var fullt hus! Vi grillade till middag och efter det gick vi ut för att titta på kasen, den värmde gott! :)
Till maten och den första delen av kvällen drack jag nästan bara öl och någon enstaka cider. Det var inte längesen jag började tycka om öl så jag har inte festat på det särskilt många gånger tidigare, det har alltid varit cider. Därför gjorde jag misstaget att pumpa in för mycket insulin eftersom jag förknippar fest med högt bs. Så ca två timmar efter maten så började jag se svarta prickar i synfältet och känna mig svag. Bs visade 3.7 och pumpen visade att jag fortfarande hade över 4 enheter insulin i kroppen.
Jag stängde av pumpen en timme och sen drack jag en cider ganska fort för att få i mig sockret. Det fanns ingen saft och mitt druvsocker var slut, annars hade jag tagit det istället.
Mitt bs kom inte över 9 på hela kvällen efter det och sen när jag vaknade vid 11 dagen efter låg jag på 3.9.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0