Hör och häpna

Sen jag kopplade på mig cgm:en i tisdags så har jag endast haft 2 värde över 14!
Hur är det möjligt? :)
 
 

Jag har varit så less på min diabetes under en väldigt lång tid. Men nu, sen i tisdags, så har jag svävat på små moln! Jag är så glad över att ha kontroll, det ger mig energi till att fortsätta ta hand om min diabetes.
Jag mår fantastiskt bra då jag ser att blodsockeret knappt varit över den röda linjen, jag ser hur kroppen beter sig när jag äter eller rör på mig mer än vanligt. Dock har jag legat hemma i feber sen i onsdagskväll så det har inte blivit några träningsrundor direkt. Men sen när jag mår bättre, då ska jag fanimej prova på promenader, träningsrundor, simning mm, bara tid och ork räcker till! ;)
 
Jag tävlar mot mig själv, ibland väljer jag bort saker som höjer bs bara för att jag inte vill att de ska synas på displayen och jag vågar experimentera mer med insulindoserna.
Eftersom jag alltid är orolig över att bli låg på jobbet mm så brukar jag vara feg när jag tar insulin. Därför ligger jag alltid lite högre i bs vilket inte är bra. Nu vågar jag pumpa in lite extra och ser väldigt goda resultat av det.

 
Så jävla skönt att äntligen kunna må bra!
 

Kolla in de senaste 6 timmarna! Nästan så jag känner mig frisk ;)
 
 
Här kommer de senaste 24 tim. Igårkväll hade Björn med sig Thaimat hem, det brukar jag få så sjukt högt bs av. Men igår tog jag 7 enheter innan jag ens hade börjat äta. Låg runt 7 i bs innan och det höjdes bara till 10 och sen ner till 6! Men när jag gick och la mig några timmar senare så hade bs höjt sig till 12 så jag tog 0.5 enheter insulin och somnade. Jag hade bs på ca 10 hela natten..
Alltså har jag lärt mig att jag kräver myket insulin till Thaimat och att maten höjer mitt bs under en låååång tid. Kan vara bra att veta när man är utan cgm sen! Att ta 7 enheter insulin till en måltid, det hör inte till vanligheterna, tar vanligtvis runt 4 men max 5! Nu gäller det att våga pumpa in...
 
 
 
Tänk att få leva heltid med cgm!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0