Läkarbesöket

Hej!
 
Nej jag är inte helt sänkt efter läkarbesöket i tisdags! Jag har inte orkat blogga bara ;)
 
Jag fick träffa en ny läkare, Martin hette han. När jag kom dit fick jag berätta lite om hur jag upplevde min sjukdom för tillfället, och det var väl ingen vacker historia han fick höra.. Men han dömde mig inte för det utan sa bara "Ja jag förstår att det är speciellt roligt att ha diabetes, måste vara fruktansvärt jobbigt att leva med den sjukdomen".
Så jag fick ventilera lite, vi pratade lite om träning, jobb, vardag och hur saker och ting flyter på. Jag fick reda på en massa provresultat som såg hyffsat bra ut och han undersökte mina fötter lite snabbt.
Det som jag kom på i efterhand var att han aldrig förde över mina blodsocker från mätaren till datorn? Det bruakar man ju alltid göra på besöken, men han måste ha glömt det. 
 
 
Jag berättade hur som helst att jag skulle få låna en CGM hos min sköterska direkt efter läkarbesöket och jag sa att det är det bästa som jag har stött på inom diabetesvärlden och den förändrar min livskvalité något enormt. Han tyckte jag skulle slåss för att få en egen cgm och han skulle framföra det till min sköterska att det vore bra om jag fick en. Inte för att jag tror att det helt plötsligt skulle få mig inom kriterierna för att få cgm, men det var ju snällt av honom :)
 
 
Nu till mitt nuvarande hba1c........... det ligger på 59! WHAT?! Jag hade räknat med över 60!
Sist jag hade lånade cgm så låg jag på 59 innan och 57 när jag lämnade tillbaka den tre veckor senare.
Undrar om det blir samma skillnad nu eller vem vet, kanske bättre! :)
 
Summan av kardemumman- jag är nöjd!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0