Marknad

Idag var vi på Tobo marknad, det påminde mig om att jag startade bloggen för ca 1 år sen! Bland de första inläggen bloggade jag om just denna marknad :)
 
Mamma, pappa och systersonen Filip kom hit och hämtade upp mig och Björn, sen åkte vi dit tillsammans.
Det var väldigt kallt ute, tur att jag tog både vinterskor, vinterjacka, mössa halsduk och vantar.. tyvärr så frös jag som en tok ändå! Någon mer än jag som blir iskall om händer och fötter så fort man går ut? Det känns som om det blivit värre med åren. Undrar om det har med diabetesen att göra?
 
Köpte två tomtar, glutenfria remmar, konjaksenap,ullsulor och ett par tumvantar i kalvskinn. Vantarna kostade egentligen 260 kr men gubben som sålde dem tog bara 180 kr betalt, tack och bock ;)
 
 
 
 
Väl hemma värmde vi oss med lite glögg och pepparkakor. Jag brukar inte tycka om glögg men smakade denna som Per Moberg har gjort. Den var faktiskt väldigt god! Blodsockret reagerade inte så märkvärt på det heller, trots att många avstår glögg bara för att det är så mycket socker i det?
Lite senare gjorde vi iallafall plankstek och till efterrätt åt vi Kalvdans med saftsoppa. Kalvdansen köpte mamma på marknaden. Gott som sjutton!
 
 
 
 
 
Vi avslutade kvällen med lie vin/öl och kortspel, mysigt och jag är helnöjd med lördagen. Imorgon fyller min mamma år så då blir det fira av! ;)
 
 
Dagens blodsocker? Låg för fjärde gången just nu och jag har fått två rediga rekyler efter 2 av de låga värdena. Idag ser det alltså ut som en bergochdalbana i cgm-diagrammet. Men jag är glad ändå!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0