Tandläkaren och prover

Igår kom på att jag har en läkartid på tisdag nästa vecka på diabetesmottagningen. Hade totalt glömt bort den eftersom jag hela tiden tänkt att boka om. Men eftersom min sköterska mailade mig för två dagar sen och berättade att hon bokat in mig hos henne direkt efter läkartiden för att få låna CGM ytterligare en gång (i fyra underbara veckor), så kändes det krångligt att boka om båda dessa tider. Så nu planerar jag om allt annat runt i kring den tiden som har med jobb mm att göra istället.
Men med läkarbesöken så kommer ju även den underbara provtagningen.. Fick panik och ringde min sköterska igår för att kolla att det inte är försent att lämna prover nu, men det skulle gå bra om jag gjorde det idag.
 
Vilken tur att jag har tandläkartid just idag! Då är jag ju redan på vårdcentralen och kan smita in på provtagningen efteråt. Så här sitter jag, fastandes sen igårkväll (vilket sätter sig i huvudet på mig, bara för att jagvet att man inte får äta så blir jag ju sugen på ALLT och känner efter hela tiden om jag inte är hungrig, eller låg..)
Stressen över tandläkarbesöket och provtagningen, som båda får mig att bli lite lätt svimfärdig så har jag ett bs på över 13. Jag tog bara 0.5 enheter med pumpen, för tänkt om jag skulle pumpa in för mycket och bli låg innan provtagningen, då är det ju bara att äta något och strunta i proverna eftersom de ska tas på fastande mage..
 
 
Nu måste jag åka!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0