Världsdiabetesdagen!

Jag hade nästan glömt bort att det var diabetesdagen idag! Men kom på det nu ikväll och firar det med choklad till kaffet då jag låg på 3.8 i bs. Snacka om att bli låg på rätt tidpunkt ;)
Såg när det lyfte diabetesdagen på nyheterna, trodde det skulle gå rätt fort men till min förvåning så hade de ett långt inslag där de klargjorde skillnaden mellan typ 1 och 2 samt intervjuade en flicka med diabetes och hennes mamma. Kul att de uppmärksammar denna dag, det är väldigt viktigt för oss diabetiker!
 
För övrigt har jag haft väldigt svängit bs idag, fått lågt bs 3 ggr vilket är ovanligt. Det kändes som att kroppen aldrig återhämtade sig från det låga värdet och reagerade blixtsnabbt på nästa insulindos i samband med måltid.
 
Min mamma kom hit på "syjunta" ikväll som vi infört en gång i veckan ;) Åh, älskar ordet syjunta...!
Jag hann både sticka på min halsduk och brodera på min "julpost" som jag började med för typ 4 år sen. Anledningen till att den inte är klar är att det blev fel hela tiden så mamma var tvungen att hjälpa mig om och om igen. Då ledsnade jag och började med något annat. Men nu ska jag försöka göra den färdig!
 
Sen ska jag visa er en annan sak som jag sydde härom dagen, det är diabetesrelaterat och det kommer i ett annat inlägg :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0