Älskade sol!

Dagen har bjudit på riktigt fint väder, solen har varit framme ända sen imorse! Har nyligen kommit in från en långpromenad, det blir inte många sånna i dagsljus numer så det kändes riktigt skönt :)
Är det förresten bara jag eller är ni andra diabetiker också oroliga när ni ska ge er iväg från hemmet på ett träningspass/promenad? Jag vill alltid att det ska finnas någon hemma som kan komma och hämta mig utifall jag skulle åka på ett redigt blodsockerfall. Jag har ju alltid druvsocker med mig såklart, men vissa gånger när man råkar ha för mycket insulin i kroppen och man motionerar så hjälper nästan inte druvsockret. Har varit med om det några ggr förrut och därför vill jag känna tryggheten att det finns någon som jag kan kontakta om jag skulle behöva. Om inte Björn är hemma så brukar jag ha lite koll på om syrran eller någon kompis ev är hemma.
 

Annars så har Therese varit här tidigare idag och gjorde slingor i mitt hår. Det var dags att göra något åt utväxten och resultatet blev rikigt bra! Jag är så nöjd och det känns bra inför kvällen som ska spenderas i stan tillsammans med Björn, Anna och Adde. Vi ska bland annat äta på restaurang och sen gå på bio :)
 
 
Ha en trevlig kväll!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0