Födelsedagsfirande!

I onsdags så fyllde Björn 28 år! :) Han firades med paket på morgonen i sängen och sen åt vi middag i Gävle på kvällen. Vi var till restaurangen MEAT där vi varit en gång tidigare. Skönt att bara vara vi två på själva födelsedagen då den låg mitt i arbetsveckan. Däremot bjöd vi hem hela min familj på smörgåstårta och fika igårkväll, vilket blev väldigt lyckat :) Eftersom det var en fredag så kunde gästerna stanna länge och även dricka vin och öl som vi bjöd på.
 
Som tur är blev det lite smörgåstårta över, och vad är inte godare än att äta det till frukost?! ;)

Måste bara säga att jag är lite chockad över mitt blodsocker igår! Dels glömde jag bort att ta insulinet när jag åt smörgåstårtan, tog dosen ca 30 min efteråt. Sen drack jag en öl och lite vin till maten och under kvällen. Till fikat åt jag en kaka som är väldigt söt, men oerhört god, till två koppar kaffe med mjölk.
 
Min glutenfria smörgåstårta!
 
Fikat under kvällen.
 

Lilla Maja-bus! Älskade unge!
 
 
Jag hade blodsocker mellan 7 och 8 mellan kl. 18.00-00.00! Och då hade jag sammanlagt bara tagit 5 enehter insulin till allt som jag åt och drack under kvällen. Jag somnade gott kan jag säga... Men vaknade i ren panik kl 4 imorse då jag hade fruktansvärt lågt blodsocker så jag inte tog mig ur sängen. Väckte Björn så han fick springa upp och hämta saft till mig, och den väntan på saften kan vara den största evighet man upplever i livet. Hatar när hjärtat hamrar på så det känns som om det ska hoppa ut ur kroppen, samtidigt som man svettas enormt, ser suddigt, skakar och känner panik över att kroppen snart lägger av.
 
Lyckades stänga av pumpen en timme och somnade så småningom om igen. Kl 8 imorse hade jag bs på 7.4, ett mycke bättre värde att vakna på :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0