Hur ska man veta?

Glömde skriva att jag bytte injektionsställe igårkväll runt 22 eftersom det gamla började bli dåligt och insulinet läkte. När jag bytte låg jag på 18.3, en timme senare låg jag på 18.0, trots att jag tog 3 enheter insulin..
 
Då börjar man ju tänka:
-Sitter det nya injektionssettet fel?
-Reagerar min kropp segt bara för att jag nyligen haft insulinbrist?
-Kommer dessa 3 enheter som jag har i kroppen börja verka snart? Eller ska jag ta mera insulin och hoppas på att jag inte blir låg inatt?
-Ska jag sätta ett nytt injektionssett? Hur vet jag att den kommer att fungera inatt?
 
Mitt beslut: Jag satte ny nål och pumpade in 1 enhet. Ställde klockan på 01.00 och tog bs. Då låg jag på 12 (Tack och lov att det nya settet fungerade!) Vaknade kl 6, tog bs som visade 4.5. Då kopplade jag bort pumpen och sov den sista timmen utan insulin. Kollade bs nu efter frukost, ligger på 6.1. Dock har jag ont i huvudet och ont i magen/mår lite illa. Det brukar blir så morgonen efter träning och svängit bs, men eftersom det går magsjuka på jobbet så blir man ju alltid lite extra vaksam. Nu ska jag iväg till jobbet. Ska jobba i förskoleklassen som vanligt fram till 12.30, sen utbildning kl 13-16.30 i Extens! Rolig eftermiddag! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0