Inte riktigt som jag tänkt mig..

VIlken kämpig eftermiddag det har varit. Det hela startade vid lunch då vi serverades potatisbullar med sylt i skolan, jag tog 4 enheter och mådde bra, tills två timmar senare.
 
Jag kände mig konstig när jag kom fram till Stationshuset där kursen skulle hållas. Tog bs som visade 3.9. Tog tre druvsocker och stängde av pumpen en timme. Efter ca 30 min hade jag fortfarande svårt att hänga med i vad de sa, hade hjärtklappningar och hade den där vidriga låga känslan i kroppen. Då tog jag tre druvsocker till och ändrade på pumpen så att den var avstängd i en timme till. Det visade sig att jag fortfarande hade bs på 3..
Så där höll det på och jag stängde av pumpen hela tiden.
 
Efter tre timmar utan pump, sex druvsockerbitar och två frukter så låg jag på 5.6 i bs!
 
Jag kan säga att jag inte hängde med särskilt mycket på vad som sas och visades. När jag skulle få prova på systemet på datorn så visste jag inte vad jag skulle göra medans de andra knappade på för glatta livet. Som tur var hade jag en kvinna bredvid mig som kan systemet sen tidigare men som gick kursen igen för att uppdateras, hon visade mig hur jag skulle göra och var väldigt hjälpsam. Jag berättade redan när jag kom till kursen att jag hade diabetes och inte mådde så bra just då, lika bra att tala om varför man ser lite blek, svettig och glåmig ut samt varför man sitter och rotar i väskan efter socker och frukt hela eftermiddagen.
 
Allt detta bara för att jag inte har koll på hur många enheter insulin min kropp kräver till potatisbullar med sylt.
Undrar vad blodsockret ligger på nu, vågar inte ens kolla efter. Men det känns högt...
 
Jag har tagit med mig materialet hem så jag ska gå igenom mycket av det ikväll. Men jag har nyligen ätit middag och är så slut i hela kroppen så jag sitter och slappar framför datorn en stund i väntan på energi.  Jag ska även till en kompis och färga håret snart, har skjutit upp det i flera veckor så nu måste det bli av!
 
 
Min kvällsläsning! Har en del att ta igen... speciellt när man har "missat" 3½ timme utb.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0