Leva för sitt jobb?

Det känns om att jag jobbar konstant, har fått in 20 timmar komp på 3 v och 2 dagar. Då jobbar jag mån-fre ca kl 8-16.30 i vanliga fall så dessa 20 timmar ligger utöver det. Är i stort sett aldrig hemma före 18 om dagarna eftersom jag har ca 30 min resväg hem också. Vart tar livet vägen liksom..?
 
Hade dock en bra helg! Firade ju Björn i fredag och i lördags åkte jag till Karin. Var där större delen av dagen samt att vi drog ut på Saluhallen :) Hade skit kul och kom i säng efter 5. Jag låg ständigt över 20 i bs från att vi började dricka runt 17 tiden tills vi gick från krogen runt 3 tiden. Obligatoriskt fyllekäk på Max innan vi åkte hem (glömde kolla bs och ta insulin till maten) och som sagt runt kl 5 innan jag skulle sova så hade jag bs på 8. Då kom jag på att jag inte tagit insulin till maten men struntade i det då jag inte hade något vidare högt bs.
Men det kanske inte var så smart så här i efterhand, vaknade tre timmar senare och låg på 21! Fettet i maten höjer ju långsamt så jag borde ju inte ha oroat mig för låga värden.
 
 
Är det någon mer än jag som stiger rysligt mycket under natten efter alkohol? I vanliga fall vid hemmafester så äter jag ju inte direkt på Max efteråt, då blir det typ en eller två mackor innan jag lägger mig. Men ändå så stiger bs över 15 iaf under natten. Alla säger att man ska vara rädd för låga värden, har typ aldrig hänt mig, snarare alltid tvärtom? Trots detta så vågar jag aldrig ta insulin till det jag äter innan läggdags.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lina

Jag brukar faktiskt vakna bra efter festkvällar. Jag äter inget före läggdags för det mesta men har ofta ätit skit under kvällen, vilket brukar göra att jag vaknar kass annars men inte vid fest. Kanske har lika mycket med dans som med alkohol att göra i och för sig :)

2013-10-17 @ 21:10:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0