Mörker och ljus!

Det har hänt lite grejer sen jag uppdaterade sist! I diabetesväg så har jag den senaste veckan legat över 10 i bs varenda kväll, trots att jag ökat på middagsinsulinet med 2 enheter + pumpat in extra då jag märkt att bs varit 15 eller mer under kvällen. Trots insulinpådraget så har jag vaknat på bs runt 10 eller mer morgonen efter, då har det varit extra jobbigt att ta sig upp. Jag är så känslig för just huvudvärk vid högt blodsocker så det har varit min åkomma denna vecka.
 
Den här gången har jag i alla fall svaret på varför kroppen beter sig som den gör. Det är den där alldeles otroligt roliga veckan i månaden och det vore ju konstigt om inte kroppens behov ändrades under den här tiden, med alla hormoner som är i omlopp! Dock blir det ju dubbel-tråkigt för en annan!
 
För övrigt sitter jag med nylackade naglar i myskläder och varma sockor i soffan, med en kopp kaffe och otroligt mycket ljus tända runt om i huset. Det är ju så mörkt ute, dels när man åker till jobbet och även när man kommer hem. Det påverkar mig mycket och det mesta i livet känns lite tyngre.
 
 

                              
                                                         
 
Något som ändå bringar lite glädje är handarbete! Jag har inte varit ett dugg sugen på det på senaste tid. Men när jag var hos mamma och pappa för någon vecka sen så gjorde jag färdigt mina grytlappar och mamma hjälpte mig igång med min halsduk som jag började med för nästan ett år sen. Jag har stickat två tubhalsdukar tidigare, de gjordes med rätstickning. Nu har jag gett mig på resårstickning och det blir så fint! Som sagt, det rycker i skapar-nerven... ;)
Nu har jag och mamma bestämt att vi ska försöka ses en gång i veckan och ha syjunta! Hur gammal känner man sig inte när man bokar sånna träffar.. Men kul ska det bli, vi har hittils hunnit setts 3 ggr. ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0