Skaparglädje!

Hela helgen har jag känt lust att skapa! Allt ifrån Inreda, möblera, sy, pyssla med papper och böcker, göra iordning trädgården mm.
 
Det är dock inte alltid som det blir något utav denna skaparglädjen! Men igår så hade jag och Björn en tid på eftermiddagen då vi gjorde iordning lite i trädgården och garaget. Snön har ju trots allt kommit (för att stanna?) så nu lär vi förbereda inför vintern.
Jag tog mina fina nejlikor som jag planterade i krukor i sommras och som stått vid dörren sedan dess, och satte ner dem i rabatten. De ska tydligen blomma ytterligare ett år så jag hoppas att de kommer upp i sommar igen!
 
Sen har vi burit bort utemöblerna till vinterförvaring, ställt in grillen, tagit bort nätet för jordgubbarna, rensat ogräset, sopat gången och parkeringen från löv och annat, möblerat om med de blommor i krukor som fortfarande är kvar, skruvat fast den sista plankan på bron, monerat hängare för stegen inne i garaget mm.
 
Jag ÄLSKAR att hålla på med sånt här! Det är så mysigt att få göra iordning för de olika årstiderna i trädgården. Nu ska jag köpa ljung och sätta dem i blomlådor och krukor vid dörrar och fönster. Sen ska jag göra iordning med tallris och sånt. Såg några stycken som har ställt ut pumpor vid sina dörrar, det var så snyggt!
Ja det här med att skapa och göra iordning olika blomsterarrangemang mm, det är kul! :)
 
Så här mycket snö har vi på vissa ställen än så länge. Det lär ju bli mer så småningom...
 
Just nu är jag sugen på att sy dukar eller varför inte en necessär till min blodsockermätare, testburk och blodsockertagare? Har ändå ingen som fungerar bra till den nya mätaren jag fick vid föreläsningen förrut. Den necessären jag har nu går inte att stänga bara för att den nya mätaren är för lång för att sätta fast där den andra mätaren har suttit och när den är lös så åker den bara runt och ramlar ur...
 
Den här pärmen har jag gjort iordning med mönsterpapper idag, den ska med till jobbet och där ska den fyllas med massor av bra material och förslag på vad jag kan skapa med barnen! :)
Det käns lyxigt att faktiskt få jobba med barn som är enormt kreaktiva! Snacka om att få inspiration och jag har möjligheten att dela med mig av mina kunskaper och ideér! Ska fota saker som vi gjort på jobbet så kan ni få se :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0