Are you kidding me?

Mitt blodsocker har fått fnatt!
Nu är jag inne i en period då jag får lågt blodsocker av ingenting och jag behöver i stort sett inte ta insulin till det jag äter samt att godsaker slinker ner utan större påverkan. Bara sen 00 inatt har jag varit låg 4 ggr! Det är andra natten den här veckan som jag är låg och måste gå upp och dricka saft. Första natten var ju såklart natten efter då jag sprang. På kvällen låg jag på 6.9 och kände att bs sjönk. Åt en stor banan utan att ta insulin, 1 tim senare låg jag på 6.1, då gick jag och la mig. Sänkte basaldosen 30% på 2 timmar. Vaknade kl 1 med bs på 3.2!
 
Sen jag började med antibiotika så har mina värden kastas om ordentligt. Hoppas de kan bli normala snart!
 
Dagligt totalt med både bolus och basaldos:
29 Enheter
Tydligen ett par enheter för mycket eftersom jag är låg hela tiden..
 
Under dagen har jag jobbat vid datorn från 8-13, alltså i stort sett bara stillasittande i 5 timmar.
Jag började känna av att mitt bs var på väg ner vid 10 tiden, tog prov som visade 5.2 och jag åt ett päron.
Lunch kl 11.30. Då hade bs stigit till 11.2, jag tog 2.5 enheter insulin. Jag åt Lasagne och massor av grönsaker och vatten. Samt att jag åt lite godis (choklad) inom 30 min efter lunchen. (Vi fritidspersonal fick väldigt mycket godis av en förälder som ville ge oss något för att vi var så duktiga och engagerad i deras barn, så kul med uppskattning, bara de fina orden man får höra betyder enormt! :))
 
1 timme senare låg jag på 8 i bs och hade 2 enheter aktivit i kroppen. Jag åt lite mer godis utan att ta insulin.
Yterligare 1 timme senare var jag så låg att det svartnade för ögonen och jag hade kraftiga kallsvettningar samt hjärtklappning. Jag gick ifrån barngruppen för att dricka saft samt sitta och vila mig 15 min.
Efter det höjdes enbart mitt bs till 12 och när jag var hemma och skulle äta middag kl 18 låg jag på 11 i bs.
Efter det var Anna och jag ute och gick i 45 min, gissa om jag var låg när jag kom hem! :(
Dock fick vi för oss att köpa glass från glassbilen som stannade vid oss. Då åt jag en på en gång för att få upp bs, hoppas alla kolhydrater gick raka vägen in i musklerna som hade blivit vidöppna av vår PW ;) haha...
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0