Första cgmbilden

Efter första dagen med cgm såg kurvorna ut så här. Ser ni snabba svängen från hög till låg och upp igen? Dessa svängningar som man har varje dag gör mig sjukt trött. Jag ska försöka komma i balans efter denna låga- samt höga perioden. Just nu tror jag att mina höga värden beror på rädsla för att ta för stora insulindoser efter lågperioden som jag hade nyss. Jag måste påminna mig själv om att jag kräver mer insulin nu och kan peppra på utan att bli låg. För blir jag av med de höga värdena så behöver jag inte pumpa in de där extra bolusdoserna som gör att jag blir låg efteråt. 
 
Ganska säker på att min teori stämmer och jag hoppas att jag lyckas få stopp på ekorrhjulet!
 


Kommentarer
Lina

Jag har också såna lågperioder utan synbar anledning. Förstår inte vad det beror på... Lite frustrerande.

Svar: Ja visst är det frustrerande.. sen när man väl har lärt sig att kroppen inte kräver så mycket insulin så har det tydligen vänt och man tar för lite insulin istället... suck.. :)
Nina

2014-04-11 @ 07:12:19
URL: http://linafina.webblogg%20.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0