Kvalborg

Någon av er som firar Kvalborg, Valborg och Finalborg?
 
Själv har man jobbat idag och ska även jobba imorgon. Är lite bitter över morgondagen då jag egentligen hade önskat ledigt. Men eftersom min kollega som skulle jobbat ensam imorgon har bokat in en besigtningstid för bilen kl 15 så måste det ju finnas någon vuxen på plats med barnen under tiden! Varför i hela friden bokar man in en sån tid då man vet att man ska jobba ensam och därmed tvingar in en annan kollega att jobba?! Eftersom jag hade tänkt kolla på forsränningen och dricka med mina kompisar i stan så föll ju mina planer direkt. Dock tyckte min kollega att jag kunde gott och väl kolla på den och sen komma och jobba mellan 14-16. Men va?! Ska jag komma till jobbet i partykläder och avstå champagnefrukosten för att kunna jobba två timmar på em för att sen leta upp och ansluta mig till sällskapet igen? Då kan jag lika gärna jobba fler timmar och spara mina komptimmar tills jag kan vara ledig en hel dag. Svårt att få med alla detaljer här, men hela situationen i stort gör mig galen.
 
Jag har därför planerat om min valborg och efter jobbet åker jag tillbaka till Månkarbo och firar med några kompisar och min syster här istället. Jag tror det kommer bli en väldigt lugn och trevlig kväll :)
 
 
 
Det har känts lite bättre med ångesten idag, trots att den hela tiden gör sig påmind då jag har svårt att ha tankarna på något annat. Antar att jag kommer få dras med dessa känslor ett bra tag framöver.
Jag har iallafall betalt räkningar och deklarerat nu ikväll! Skönt att slippa tänka mer på det :)
Dessutom kom mamma och pappa över en sväng ikväll och hälsade på, spontant och trevligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0