Min helg

I fredags ringde Adde efter jobbet och undrade om inte jag ville komma över och ta en öl med honom i solen. Det slutade med att jag även åt tacos hemma hos dem tillsammans med Anna, mamma och pappa. Åh vad härligt att fira in helgen på detta sätt! :)
 
Igår tog jag mig i kragen och gick på en 8 km långpromenad runt Gunnarsbo. Jag hade inget sällskap, det var lite tråkigt men ändå skönt att slippa gå och prata. Hann tänka igenom ett och annat samtidigt som jag lyssnade på musik hela vägen.
När jag började promenaden hade jag precis ätit lunch, tagt 1.5 enheter och bs låg på 11.7.
När jag kom tillbaka lite mer än 1 timme senare så låg bs på 4.2. Då hade jag tagit 4 druvsockerbitar ca 2 km från hemmet då jag kände att blodsockret började svikta.
 
När jag kom hem gjorde jag baconlindad kycklingfilé som var fylld med soltorkade tomater och kryddor. Till det åt vi klyftpotatis, creme fraiche, rödvinbärsgelé och sallad. Det var så gott! :)
 
Kvällen bjöd på film och chips med dipp..
Det konstiga är att jag alltid blir riktigt hög av chips. Den här gången låg jag på 4.7 ca 1.5 timme efter att jag slutat äta. Detta trots att jag glömde ta insulin i tid samt en mängd som jag vanligtvis brukar bli hög på ändå till chips.
Åh vad det är obehagligt med dessa låga värden! Nu vill jag att det ska bli en bra och jämn nivå.
 
Under denna vecka har jag varit låg 4 av 6 nätter :(
 
Idag har jag bara varit trött, seg och helt omotiverad till allt! Sånna dagar är så tråkiga... På eftermiddagen tog jag mig i alla fall till mamma och pappa för att träffa syskon och syskonbarn.
Blev bjuden på mat och till fika hade jag köpt med mig frukt och glass så vi gjorde fruktsallad.
Jag tog inget insulin till frukten och glassen. Trots det har jag precis varit låg för ca 30 minuter sen.. Denna sjuka kropp alltså... man blir ju knäpp!
 
Maja var ute och promenerade med sin docka i vagnen :)
 
Imorgon ska jag till sjukhuset och hämta cgm! Ska lyfta detta med att jag är låg hela tiden, får se vad vi kan göra åt det. Antagligen är jag väl extra känslig efter infektionen som jag haft i kroppen i flera veckor som då gjorde att jag var konstant hög istället..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0