Alla hjärtans dag!

Var som vilken annan dag som helst. 
Jag köpte hem Tacos som Björn och jag åt framför ett avsnitt av The Following, en serie att följa om ni inte redan gör det :)
 
 
 
Under kvällen ringde mamma och pappa och frågade om de fick komma över och hälsa på en sväng. De kom förbi och likaså Anna och Adde som jag ringde och bjöd över. Jag bakade en citronpaj som dagen till ära fick gräddas i en hjärtform ;) Jag fick fina blommor av mamma som pryder köksbordet så fint, tack snälla! :)
Sällskapet stannade till 00.30 och därefter stupade jag i säng. Tack för att ni kom!
 
 
Recept på citronpaj
Den tar ca 20-30 minuter att göra - från start till att den har gräddats färdigt!

100 g smör
100 g vit blockchoklad  
Smält dessa i en kastrull under omrörning
Tillsätt sedan
1½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
rivet skal av en hel citron
Pressa sedan saften ur citronen i kastrullen tillsammans med det andra ingredienserna
Blanda i 2 ägg, ett i taget
2½ dl vetemjöl (samma mängd om du bakar med glutenfritt mjöl)
Stoppa in kakan i ugnen på 200 grader i 8 min om du vill ha den kladdig, annars 10 min.
Serveras med grädde eller vanlijglass. Färska bär är också gott att ha till! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0