Att vara hög en lördagkväll är liksom inget ovanligt.....

Känslan när man har ätit godis och blodsockret stack iväg till 22 och injektionssetet läcker..... Hur mycket insulin fick jag i mig och hur mycket rann ut?!
Trött! Irriterad! Törstig!
 
Men gott var det! :)
 
Nu har familjen åkt hem och det börjar bli dags för sängen...
MEN ÅH.
Nu kom jag på att jag har glömt att bädda efter att jag tvättat sängkläderna idag....suck
 
Postade för övrigt denna text som jag skrev ihop på min facebook nyss:

"Att vara hög en lördagkväll är ju inget ovanligt...!! Det är ju inte så att jag  behövde ta någon spruta för att bli det, det räckte med lite kola. Eller ja inte kola som kola, utan kola som i godis.. Jag behöver ju snarare en spruta för att sjunka, men inte bli låg. Eller ja, asså inte låg som i ledsen utan låg som nästan medvetslös.. Fast då behöver jag ju typ en sockerspruta så att jag vaknar till liv. Men inte för mycket socker så att jag blir hög igen och måste ta en spruta till för att sjunka, men inte så mycket så att jag blir låg...
Ja så snurrigt det kan bli.. inte lätt att vara diabetiker ;)"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0